Motorizovaný Motorák
Nedokázal som sa zmieriť s tým že mám motorák bez pojazdu a preto som sa rozhodol že ho motorizujem.Obvykle stoja fabrikálne pohony do týchto"KUFROV"1500+ a od domácich výrobcov 700+.Na Modelbazare som našiel pojazd zo starej startky za 250,-(bezkonkurenčné ako vždy)a tak som sa rozhodol pre kúpu.Na stránkach vova som videl ako využil tento pojazd a zaujalo ma to(nielen z cenového hladiska).Kombinácia farieb je klasická,vrch biely ,spodok červený.Inšpiráciou bol...proste ďábel
Prv som to nastriekal základovkou revell...Ešte miniem poslednú flašku a kúpim si obyčajnú antikoróznu základovku pretože Revell,malá základovka stojí 240...no proste za to kúpite skoro 3 velké antikorky a aj tak je to v poriadku.Krémová bola druhá v poradí.Paradox je že krémová ma vyšla 80...a váži ako krabica mliekatú asi neminiem.
Vyskúšal som si aj tú červenú...len tak...aby som vedel aký je odtieň a som celkom spokojnýUrčite je lepšia ako tá skoro-oranžová čo som predtým použil.
Po uschnutí krémovej som vagón opáskoval a spodok nastriekal červenou.(tu je ešte len krémový)
O závažiach som vravel v článku"www.tttrains.estranky.sk/clanky/s-cim-si-to-robim/zvazte-si-ho_".Tu som vagón osadil 6 maticami s hmotnosťou 4.5g na kus.Spolu to je 27g na 100mm takže v rámci normy.Prilepené sú sekundovým a natreté barsjako čiernou.Celé telo som prekryl páskou ako bolo potrebné a nastriekal(strecha šedá,spodok malinový)
Musel som to pokryť až 3vrstvami farby no a preto je to také zaliate.Pojazd použijem zo spomínanej štartky.
4.12.2009...Konečne mi prišla poštou štartka na ktorú som tak dlho čakal.
Zozvor kolies v štartke je užší ako v skutočnom modeli.Kolesá sú asi 2krát väčšie.Tak isto masky sú príliš jednoduché,pohon bez zotrvačníka... Rozdiel kolies ktoré boli použité a ktoré použijem ja. Keďže by som so s tým vela nepojazdil kúpil som si ešte jedného prastarého"oldíka"Čas na mašinky sa konečne našiel a ja som dokončil pojazd do M152 alebo to volajte ako chcete.Kolesá boli jeden z dôvodov prečo som to odkladal,nakoniec som ich však konečne kúpil 4ks (priemer 8mm ale 8.3 je lepší).Rozhodol som sa použiť pôvodné osky zo starých koliesok pretože je lepšie zbrúsiť osky než zväčšovať otvor na kolieskach(pri zväčšovaní otvoru "zošmatlavejú"proste dostanú osmičku).Ako prvé som teda stiahol kolieska z osy u štartky a potom u kupované.
Začal som brúsiť osky pilníkom...najprv ručne ale šlo to z tuha tak som to narval do zveráku Po brúsení som natiahol tolieska na osky ,ak ešte troška chýbalo prebrúsil som to troška.Podstatné je aby sa kolieska vošli medzi kolaje.Odporúčam použiť len kolieska s plastovou vložkou(izolované).Plast sa lepšie prispôsobí nerovnostiam po brúsení.Dvojkolia sú napokon šmatlavé ale len minimálne(0.2-0.3mm) Pokračovalo nasadenie kolies do pôvodného pojazdu...bez problému Pojazd som znovu rozobral a popri pôvodnom plastovom podvozku LPH som primeriaval kolko je treba zbrúsiť z čela tak aby kolesá sedeli v originálnej vzdialenosti. Časť s motorom a jedným dvojkolím som nechal celistvú.oddelil som len druhé dvojkolie s kusom nápravy. Podstatným nedostatkom bola dĺžka pôvodného kardanu z motora,ktorý by nedočiahol na druhú stranu.Riešením bol kus uchošťuchátka navlečený na os motora(dobre sedí)a odrezanie správnej vzdialenosti(odrezal som si väčší kus a postupne ho skracoval kým som nebol v použitelnej vzdialenosti).Kardan po úprave nieje velmi dlhý(2-3cm)takže nehrozí prehýbanie.Jeden koniec som natiahol na os motora a druhú na pôvodný kardan s ozubením.Obe časti podvozku som zlepil pôvodným kusom LPH podvozku ktorý som skrátil+sekundové lepidlo..LPH-čkový som musel v strede vybrúsiť aby nezavadzal trčiaci motor. Aby som mohol napájať motor z oboch dvojkolí potreboval som prepojiť časti podvozku s motorom,prebrúsil som teda kúsok krytu motora tak aby som tadial mohol viesť kábliky.
kontakty som jednoducho zaletoval a prepojil.
Tak finito.Dôležité je že to jazdí ale ten hluk je naozaj velký zrejme to pretriem vazelínou alebo tak...aspoň ušetríte za zvuk Pojazd zasadený do masky.